3/04/2009

March

It’s March already. March is kind of the first month of spring, isn’t it? Well, it definitely doesn’t seem like it. So much snow – I’ll bet some of it will stick around till the summer solstice or something.

But I finished the diaper cover. Pictures coming soon; I’m waiting for some pinkish ribbon to arrive in my mailbox to make it a little cuter. I also ordered a bias trim “maker”. You see, I’m dreaming of getting the sewing machine out of its dusty corner, but it’s not possible to get enough room here now for more stuff. But the storage room/office in the basement is slowly getting closer to finished. Yey for that and yey for not having to live amongst cables and computers and office supplies anymore. Yey!

Three Ostheimer figurines have arrived; a mother, a father and a toddler. Now I just have to order a baby – I just can’t seem to figure out which. Do I order the baby in the crib? (Is it removable for play?) Or do I order an older sister figurine? You see – the problem with the latter is that this figurine has a green dress. Green. And T. will most likely be really upset if “she” had a green dress and her baby sister had a pink one. Major crisis alert.
But I got to order it soon, wrap it up nicely, make a card, and maybe something else to celebrate her transition into siblinghood.

I took another photo of her rainbow playsilk – thinking of writing more about toys. And I will – just not right now. But the playsilks are her favourite toys of all times. She uses them for everything and they are always involved in her play in one way or another (together with all kinds of ropes and string).



Right now I’m going to make a humongous amount of fruit salad with some walnuts and raisins. Yey for that too.

Speaking of food; who said vegan meant boring and difficult? Check out this food blog and be inspired.

3 comments:

Demeter said...

Åhh så fin den lekesilka er! Har hatt lyst på slik lenge jeg også. Hvor har du kjøpt din? Og hvor stor den er? Hva er det T. leker med den? (jada jeg er dum, men jeg ser for meg at man kan leke telt med den og slikt ikke sant? Men det finnes sikkert mange andre muligheter da ;D )

Bjørk said...

Jeg har kjøpt den på www.alveslottet.no. Hun fikk den til jul. Fra før har hun en sånn pakke med fem mindre silker. Og de har virkelig fått gjennomgå, så vi trengte jo denne ;D

Det er nesten litt vanskelig å forklare hva hun leker; det er så mye fantasilek som for oss voksne virker litt uforståelig. Men hun har den med seg overalt. Hun kler seg ut med den. Hun pakker inn ting og lager gaver med den. Hun lager vugger og hengekøyer til dukkene. Hun bruker den som teppe til seg selv og dukkene. Hun har picnic på den. Hun bruker den til å binde fast ting... Osv..Og ja, den kan brukes som telt, men den er litt smal til å bli en hytte. Men den blir en fin tunell eller en del av en hytte :)

therese said...

Jenten min har også en sånn, og den brukes til alt mulig. Kan anbefales!
Kjære Bjørk; kan du sende meg mail adr din? Den har blitt borte for meg. Min står på siden min. Har et spørsmål :)